GIKK SYDENTUREN I DO?

Hvordan var sydenturen i sommer? Ble den vellykket? Eller ble hele turen et mareritt fordi du havnet på en anleggsplass? Dessverre opplever enkelt at de ikke får den drømmeturen til syden de håper på, når de bestiller turen her hjemme.
Praktfull beliggenhet. Kort vei til sjøen. Stille og familievennlig. Romslig og velutstyrt leilighet. Dette lokkes du til i reisektalogene fra turoperatørene. 

Men akk. Når du kommer frem – sliten og varm – etter en lang reise, ser du at du er lurt trill rundt. Du kommer til en anleggsplass, med støy, støv og søppel. Utsikten er bygget igjen for lenge siden og rommene er nesten skrapet for møbler. 

Drømmeferien gikk i do og du lengter etter å komme tilbake til Norge.  
Da skal du kreve erstatning hos reiseselskapet – som har lurt deg. 

Slik går du frem:

1. Si fra umiddelbart til representanten for reiseselskapet på stedet. Skriv ned hva som er feil og be dem umiddelbart rette opp feilen. For eksempel at du kan få bo et annet sted. 

2. Hvis du ikke er fornøyd med det som gjøres for å rette opp skaden: Si fra at du vil kreve pengene tilbake når du kommer hjem. 

3. Ta vare på alle kvitteringer særlig for ekstrautgifter du får. Skriv ned hendelsesforløpet. Bruk fotoapparatet flittig. Ta bilder av alt som ikke er som det skal! 

4. Når du kommer hjem skal du fremme et økonomisk krav overfor turoperatøren – og eventuelt å få tilbake alt du har betalt. 

5. Får du ikke det du krever. Send saken til Reklamasjonsnemda for selskapsreiser. Postboks 2924 Solli, 0230 OSLO. 

Har du en god sak og kan bevise at du fikk en ødelagt ferie, da har du stor sjanse for å få igjen pengene du har betalt for reisen og eventuelt ekstrautgifter du måtte ut med.

Har du spørsmål om denne tjenesten,
ring oss på 67 55 19 96, eller send en
mail: carsten@carstenfive.no

Ansvarlig utgiver: Godt Næringsliv AS
Ansvarlig redaktør: Carsten O. Five