Det er smart å innbetale et fast beløp hver måned til Lånekassen, fremfor å vente på tilsendt giro fra Lånekassen hver tredje måned.
Lånekassen beregner nemlig renter første dag i hver måned av det beløpet du til enhver tid skylder Lånekassen. Derfor lønner det seg å betale i god tid før månedsskiftet. Slik sparer du en god del renter og rentesrente ved at pengene er registrert hos Lånekassen før månedsskiftet.
Dessuten: ca den 15. i hver tredje måned sender Lånekassen ut varsel om betaling av neste terminbeløp. Dersom du greier å betale inn månedsbeløpet før den 15. i denne måneden, slipper du også varslingsgebyret.
