Dersom noen mener at mor eller far som sitter i uskiftet bo har gitt bort for mye, har vedkommende ett år på å klage til forliksrådet på at gaven er gitt.
Det er viktig å klage innen denne fristen, ellers kan det bli vanskelig å omstøte en slik gave dersom hun eller han er kjent med at slik gave er gitt.
