Vanlige folk bør heller ha pengene sine i bank, bolig og obligasjons- eller aksjefond.
Et hedegefond kan ofte være et høyrisikofond siden det kan ta opp lån. Fondene investerer i alt som råvarer, valuta, aksjer, obligasjoner osv. Noen hedgefond gjør det godt, mens andre dessverre har forsvunnet i finanskrisen.
Det er kun folk med svært mange penger og som ønsker å ta stor risiko med en del av pengene sine, at hedegfond passer. Har du normal økonomi: Glem det.
